miercuri, 1 iulie 2015


Newsletter revine în forță! După o lungă pauză în care ne-am reîncarcat bateriile, am revenit în mediul online. Momentan în aceeași formă, cu aceeași interfață, daaar… prepare! Lucrurile se vor schimba în această vară! Cum? Vom vedea împreună! Tot ce trebuie să faci este să ne urmărești! 
 Am ales să deschid numărul din această lună cu un editorial semnat de Ana-Maria Ioniță, voluntar ASPSE, care ne-a vorbit puțin despre experiența ei la Conferința Națională de Psihologie Gala Psihologului, eveniment ce a marcat 11 ani de la adoptarea legii 213/2004 privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică.

În zilele de 29 și 30 mai 2015, la Universitatea Titu Maiorescu din București, am avut onoarea să particip la Ziua Psihologului- Conferința Națională de Psihologie Gala Psihologului, a doua ediție a evenimentului organizat de Colegiul Psihologilor din România.
E primul eveniment din lumea psihologiei românești de o așa importanța la care am participat, așa că așteptările mele nu erau foarte clare. Imi imaginam însă că voi ajunge acolo și că mă voi pierde într-o mare de personalități, că vor avea loc „reuniuni” neplănuite și că voi zări din toate părțile, în pauze, psihologi care vor sta la povești amintindu-și de începuturile drumurilor lor spre viața glorioasă pe care o au acum.
La conferință s-au prezentat și dezbătut probleme actuale din diverse ramuri ale psihologiei, cum ar fi psihologia transporturilor, leadership, psihologie sinergetică, psihologie clinică etc. Bineînțeles că au existat și prelegeri remarcabile din punct de vedere științific, cum ar fi  „Racordarea psihologiei muncii și organizaționale din România la evoluțiile internaționale”, a Prof. Univ.Dr. Dragoș Iliescu, sau „Psihologia clinică interculturală: Noi implicații pentru practica psihoterapeutică” a Prof. Univ. Dr. Daniel David, însă mă voi opri asupra a ce m-a marcat pe mine cel mai mult din punct de vedere afectiv.
Una dintre prelegerile care au avut un impact asupra mea a fost cea a Prof. Univ. Dr. Adrian Opre, de la Cluj. În prezentarea acestuia s-a discutat despre importanța reperelor morale în constituirea identității adolescenților și, implicit, despre adevăratul rol al cadrelor didactice în dezvoltarea elevilor și a studenților. Mi-a plăcut foarte mult perspectiva reală pe care acesta o are asupra situației actuale, cum că există o nevoie mai mare de axare pe aspectele morale, decât pe cele teoretice, întrucât cele dintâi formează cu adevărat un pedagog. Adevărata putere a unei personalități constă în realizările academice, atâta timp cât drumul spre realizarea acestora e  presărat cu moralitate și încărcat de forță creatoare, care poate ajunge și la cei din jur.
La Gală au fost acordate premii în funcție de specializări, precum și pentru merite speciale. Premiul pentru întreaga carieră a fost oferit Prof. Dr. Ruxandra Răşcanu şi Prof. Dr. Ion Mânzat, care au mulțumit publicului într-un mod plin de vitalitate și împlinire pentru alegerea de a-și  dedica viața în slujba oamenilor.
E o senzație plăcută să fii în aceeași încăpere cu mari psihologi din ale căror cărți ai citit, fără să îți fi imaginat că într-o zi vei avea șansa să îi observi ca oameni, să le poți studia gesturile, ce mâncare preferă în pauza de masă sau cât de des zâmbesc.
La Gala Psihologului mi-am amintit că orice personalitate, oricât de marcantă este pe scena psihologiei, este înainte de toate ființă umană, că așteaptă cu nerăbdare să primească un premiu, că se emoționează când trebuie să țină un discurs, că toate stările prin care trece o întorc cumva la imaginea copilului inocent, care trăiește intens fiecare moment al festivității de premiere din anii de școală.
Și iată cum la un eveniment academic și plin de profesionalism am avut ocazia să conștientizez că lumea psihologilor nu e o lume atât de diferită în esenţă, că oamenii tot oameni rămân şi că procesul prin care intri în această lume nu îţi dezbină sinele, ci doar te îmbracă în haine protectoare, cum sunt toate eforturile profesionale, pentru a te putea ajuta pe tine şi pe ceilalţi.
Pentru a citi articolul în forma lui originală și pentru muuuulte alte articole interesante intră  aici: https://cognosisnews.wordpress.com/2015/06/    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu